INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SOCRCR copy copyHistorické objekty v soukromém vlastnictví jsou klíčovým prvkem domácího cestovního ruchu i během zimní sezóny. Na rozdíl od mnoha státních památek zůstávají přístupné po celý rok a návštěvníkům nabízejí pestrý program, který oživuje kulturní dědictví i v chladnějších měsících.

Tyto památky zároveň demonstrují, jak lze díky soukromé iniciativě efektivně spravovat a rozvíjet historické objekty bez výrazné státní podpory.

„Majitelé a provozovatelé nestátních památek se musí spoléhat na vlastní schopnosti a kreativitu, aby dokázali své památky udržovat a rozvíjet. Místo dotací sází na různé kreativní nápady, hledají cesty, jak památky oživovat po celý rok a jak je propojovat se životem obce, kde se nachází. Každý rok tak roste počet tematických akcí a sezónních expozic, stále oblíbenější jsou i interaktivní prohlídky. Tyto aktivity nejenže zvyšují návštěvnost a turisté se kvůli nim na památky vrací pravidelně, ale zároveň zajišťují prostředky pro údržbu a rozvoj těchto památek. Majitelé nestátních památek tak dokazují, že s moderním přístupem lze historické objekty spravovat udržitelně a zároveň atraktivně pro veřejnost,“ říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Podle odhadů SOCR letos vzrostl počet adventních a vánočních aktivit oproti minulému roku o devět procent a na památky tak v zimní sezóně opět dorazí více návštěvníků. Jedním z příkladů tohoto úspěšného přístupu je zámek Loučeň. Díky celoročnímu provozu a rozmanité nabídce měnících se sezónních aktivit se Loučeň zařadila mezi pět nejnavštěvovanějších zámků v ČR.

„Chceme dokázat, že památky nejsou jen letní atrakcí, ale mohou být i v zimě místem, kde se potkává historie, kultura a zážitky bez ohledu na počasí,“ říká předsedkyně Asociace nestátních otevřených památek (ANOPA) Kateřina Šrámková.

Podle Michala Farníka, prezidenta Asociace majitelů hradů a zámků, je důležité návštěvníkům přinášet nové zážitky: „Vidíme, že Češi jsou připraveni památky navštěvovat bez ohledu na roční období. Klíčové je, abychom jim dokázali nabídnout nové zážitky, proto organizujeme spoustu akcí v návaznosti na roční období nebo historii místa, kde se naše památky nacházejí. Provázání na místo, kde jsme, je pro nás velmi důležité, protože hrady a zámky či církevní památky vždy byly centrem společenského života.“

Význam nestátních památek v zimní sezóně
Nárůst počtu turistů a překonání výsledků z předcovidového roku 2019 potvrzuje, že zájem o cestování opět roste. Do Česka opět přijíždí více turistů ze zahraničí, ale na cestování po vlasti nezanevřeli ani Češi. Památky v soukromém vlastnictví výrazně přispívají k této dynamice, především díky svému inovativnímu přístupu již od dob covidu, kdy řada z nich ze dne na den přišla o příjmy ze vstupného či gastronomických služeb a ubytování. Aby majitelé přilákali návštěvníky opakovaně v průběhu celého roku, nabízejí tematické prohlídky, sezónní akce, gastronomické zážitky a ubytování, často ve spolupráci s regionálními partnery.

„Zpětná vazba od návštěvníků potvrzuje, že lidé vyhledávají zážitky, které stojí za to opakovat. Moderní a atraktivní programy se tak stávají klíčem k udržení zájmu o naše kulturní bohatství. Soukromí vlastníci tím nejen přispívají k zachování historických objektů, ale také k jejich zpřístupnění pro širokou veřejnost,“ dodává tajemník asociace ANOPA Vratislav Zákoutský.

Podpora domácího cestovního ruchu
Nestátní památky potvrzují svou klíčovou roli jako celoroční centra kultury, která přitahují nejen zahraniční turisty, ale i české návštěvníky. V případě zahraničních turistů dominují návštěvníci z Německa, Slovenska a Polska, velmi často přijíždějící na několik dní autem, což jim dává dobrou příležitost navštívit řadu památek v Česku, pokud o nich mají dostatek informací. Roste také počet Čechů, kteří – zejména v případě rodin s dětmi – památky navštěvují celoročně a je pro ně klíčová dobrá informovanost o nabízených programem. „Je proto důležité, že se podařilo nastavit nový systém financování organizací destinačního managementu a v příštím volebním období bude konečně prostor na reformu agentury CzechTourism, aby byla flexibilnější a dokázala lépe podporovat všechny oblasti cestovního ruchu   Česku,“ uzavírá Tomáš Prouza.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Aktuality

IMG 2372 web

Nejen e-commerce čekají v roce 2025 nástrahy 20. prosinec 2024

Svět businessu se radikálně mění. Svůj podíl na tom mají velcí globální hráči, kteří se mohou směle považovat za lídry inovací. Jak jsou na tom ale české firmy ze segmentu SME? To je otázka, kterou se v JPF Czech intenzivně zabýváme, protože právě takové společnosti tvoří většinu našich klientů v oblasti executive interim managementu. Zdá se, že rok 2025 jim nejspíš moc neulehčí. Klíčové výzvy z letoška naberou na naléhavosti.

daktela

Vánoční žně obchodníků začaly. V čem chybují? 20. prosinec 2024

Před Vánoci firmy masivně investují do marketingu, aby získaly co nejvíce objednávek a zvýšily prodeje. Opomíjejí ovšem důležitost komunikace se zákazníky v procesu nákupního rozhodování a zpracování objednávek.

Kufr auta plný dárků od zákazníků a zaměstnanců makro ČR zamířil do Domova pro seniory v Berouně

Tisíc dárků pod Vánočním stromem přání 19. prosinec 2024

Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.

foto software

Aby vám software nekradl čas a peníze 18. prosinec 2024

Nejcennější veličinou se stává čas. Ať jde o ten, který věnujeme sami sobě, nebo práci ve firmě. Ne vždy s ním ale umíme dobře hospodařit. Někdy jím doslova plýtváme. A pak nedokážemě stihnout další úkoly. A jak známo, čas jsou peníze. Odborníci se shodnou, že není nic horšího, než doplácet na stará softwarová řešení, která zaměstnancům jen přidělávají práci, zdržují a neodpovídají potřebám daného provozu. O čas okrádají, berou lidem trpělivost, pohodu i výkon.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

Vybíráme z Prosperity

Mají Češi důchod k radosti?

obrízek 1Řada zakladatelů firem řeší, co podniknout v následujících letech. Doba krásných devadesátek je za námi, z nadšených osobností, které vybudovaly businessově silné podniky, odcházejí mnozí na zasloužený odpočinek.

Global Money Week 2025: Odborníci a podnikatelé, zapojte se

global 14Pod patronací národního koordinátora Ministerstva financí a ve spolupráci s národními organizátory yourchance o.p.s. a EFPA ČR se uskuteční celosvětová akce Global Money Week 2025 (GMW) také v rámci celé ČR.

Společenská změna vyžaduje vizi, úsilí a vytrvalost

JMJana Merunková, inspirativní lídr a vizionářka v oblasti finančního vzdělávání a sociálních změn, neohroženě překonává překážky a mění je v příležitosti. Její životní přístup ji dovedl mezi finalisty prestižního ocenění Creative Heroes Award.

Úspěchy českého výzkumu i 15 let Technologické agentury ČR

uspechyTechnologická agentura ČR v listopadu již po dvanácté ocenila nejlepší projekty aplikovaného výzkumu za uplynulý rok. Celý Den TA ČR 2024 zastřešilo téma 15 let TA ČR, a tak se k oslavám českého aplikovaného výzkumu přidala ještě oslava tohoto významného jubilea Agentury.

Prohřešky na našem talíři

prohreskyChceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny.

Český výrobek roku 2024 přináší prestiž a důvěru

cv roku2024 vlajka SV 2 200dpiOznačení Český výrobek je již 19 let značkou důvěry a dobře slouží výrobcům i spotřebitelům. Výrobci s tímto prestižním oceněním prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orien­taci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE