INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podzim představuje ideální dobu pro zahájení projektové přípravy stavby. Nejen v tomto období, ale i meziročně podle odborníků vzrostl celkový počet projekčních zakázek o 20 %. Kromě toho se v Česku zvyšuje zájem lidí o úsporná řešení jednotlivých projektů a rentabilní stavební technologie. Češi již přemýšlejí z hlediska úspory komplexně, zaměřují se na šetrná opatření i v detailech domu.

Podle projektantů lze podzim považovat za vhodnou dobu pro zahájení přípravy projektu. Vzhledem k tomu, že standardní délka přípravy trvá zhruba půl roku, a nejvhodnější dobou pro započetí stavebních prací jsou jarní měsíce, odborníci doporučují začít s přípravou projektu v září nebo říjnu. „Lidé mají obvykle představy o zahájení stavby právě na jaře. U rodinného domu průměrné náročnosti lze tento časový postup bez problémů dodržet. Neplatí to ovšem univerzálně. U náročnějších klientů a složitějších staveb může příprava trvat mnohem déle,“ uvedl Petr Houdek z architektonické a projekční kanceláře H2 projekt. Podle něj se stále zvyšuje využití moderních technologií při stavbě domu, s čímž souvisí i do hloubky propracovaná projektová příprava konstrukcí a technologií.„V současné době registrujeme nárůst projekčních zakázek zhruba o 20 % oproti loňskému roku, což si vysvětlujeme mírným oživením stavebního trhu v tomto roce,“ potvrdil vzrůstající trend Pavel Kahoun z projekční kanceláře K4.

Kromě celkového nárůstu poptávky po stavebních projektech lze v poslední době rovněž registrovat zvýšený zájem lidí o úsporná řešení jednotlivých projektů. „Jedná se zejména o úspory, které jsou spojené s provozem staveb. Zvláště u administrativních budov jsou módním trendem různé zelené certifikace, ať už dle systému LEED nebo BREEAM,“ upřesnil Pavel Kahoun.Lidé navíc myslí na komplexní úsporu již v detailech domu. „Proto se stále častěji informují o způsobech, jak zabránit únikům tepla například z garáží nebo oken,“ sdělilLubomír Valenta z firmy Lomax, která jenejvětším výrobcem garážových vrat, předokenních rolet a žaluzií v České republice.

Za účelem snížení úniku tepla si tak Češi instalují nejen kvalitní garážová vrata, ale především předokenní rolety. „Od roku 2012 zaznamenáváme zvýšení poptávky po předokenních roletách téměř o čtvrtinu, což poukazuje na fakt, že si lidé začínají uvědomovat plnohodnotný význam rolet. Tedy to, že rolety nejsou pouze designovým doplňkem okna, ale díky svým výborným tepelně- izolačním vlastnostem výrazně eliminují tepelné ztráty,“ dodal Valenta. Stavební nároky a preference lidí na výstavbu se v posledních letech výrazně změnily. Místo ceny začíná být klíčovým aspektem úspora a také kvalita. „Přestože se aktuální trendy posunují směrem k energetickým úsporám a nízkým provozním nákladům, objevují se požadavky na kvalitní a trvanlivý design, s čímž souvisí příprava fotorealistických vizualizací pro dokonalou představu o skutečné budoucí podobě stavby,“ doplnil Petr Houdek.

O společnosti H2 projekt

Projekční a architektonická kancelář H2 projekt se zabývá individuálními návrhy designových vil a moderních rodinných domů s velmi nízkou energetickou náročností a s využíváním hospodárných technologií.

O společnosti K4 a.s.

Architektonická a projekční kancelář K4 a.s., poskytuje služby v oblasti přípravy a realizace stavby. Zaměřuje se na architektonickou a projekční činnost, ale i na řízení projektů, stavební management, technický dozor a jiné.

O společnosti Lomax

Firma LOMAX & Co spol. s.r.o., která vznikla v roce 1992, je v současnosti největším výrobcem garážových vrat, předokenních rolet, žaluzií, plotů a bran v ČR. Sídlo firmy se nachází na jižní Moravě v obci Bořetice a od svého vzniku bylo hlavním cílem dodávat zákazníkům kvalitní výrobky. V roce 2000 společnost LOMAX uvedla do provozu nově vyrobenou válcovací linku, díky které si firma veškeré panely pro sekční vrata vyrábí sama. Specializovaný tým odborných pracovníků a přesná výroba na CNC strojích s využitím nejmodernější techniky je předpoklad pro kvalitní výrobky. Dodavatelé komponentů pro výrobu jsou pouze renomované firmy splňující normy a legislativu EU a jsou vždy špičkou ve svém oboru s garancí kvality.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Aktuality

APEK

Češi utráceli v e-shopech miliardy 16. leden 2025

Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o 5 % a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos.

HKCR copy copy copy copy copy copy copy

Průzkum ukazuje potřebu posílit automatizaci a robotizaci 15. leden 2025

S automatizací a robotizací mají zkušenosti téměř dvě třetiny českých firem. Nejvíce ji využívají střední a velké podniky, kde s automatizací a robotizací nemá zkušenost jen malý podíl firem – 21,7 % středních a 11,1 % velkých.

01 3 WPO WS 2025 ElGeneral

České a slovenské obaly září na WorldStar Packaging Awards 2025 14. leden 2025

Ocenění WorldStar Packaging Awards, které je již od roku 1970 symbolem inovace a prestiže v obalovém designu a technologiích, zveřejnilo své letošní vítěze. Z Česka a Slovenska se letos do finálního výběru probojovalo 19 návrhů, přičemž 9 z nich si odnáší ocenění za výjimečné obalové řešení.

USTREDNI FOTO iprosperita

Peugeot se připravuje na elektromobilní boom 7. leden 2025

V Česku už jezdí asi 36 tisíc elektromobilů, přičemž jen loni jich přibylo přibližně 14 tisíc. To je ale teprve začátek! V letošním roce zřejmě nová emisní norma pořádně zamíchá kartami na českém trhu a spustí výrazný nárůst prodeje bezemisních a nízkoemisních vozů.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

Vybíráme z Prosperity

Výrazný nárůst přeshraniční expanze maloobchodních značek

V regionu střední a východní Evropy byl dle nejnovějšího průzkumu společnosti Colliers zaznamenán výrazný nárůst přeshraničních maloobchodních aktivit. Důvodem jsou omezené možnosti růstu na nasycených domácích trzích.

Mají Češi důchod k radosti?

obrízek 1Řada zakladatelů firem řeší, co podniknout v následujících letech. Doba krásných devadesátek je za námi, z nadšených osobností, které vybudovaly businessově silné podniky, odcházejí mnozí na zasloužený odpočinek.

Global Money Week 2025: Odborníci a podnikatelé, zapojte se

global 14Pod patronací národního koordinátora Ministerstva financí a ve spolupráci s národními organizátory yourchance o.p.s. a EFPA ČR se uskuteční celosvětová akce Global Money Week 2025 (GMW) také v rámci celé ČR.

Společenská změna vyžaduje vizi, úsilí a vytrvalost

JMJana Merunková, inspirativní lídr a vizionářka v oblasti finančního vzdělávání a sociálních změn, neohroženě překonává překážky a mění je v příležitosti. Její životní přístup ji dovedl mezi finalisty prestižního ocenění Creative Heroes Award.

Prohřešky na našem talíři

prohreskyChceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny.

Český výrobek roku 2024 přináší prestiž a důvěru

cv roku2024 vlajka SV 2 200dpiOznačení Český výrobek je již 19 let značkou důvěry a dobře slouží výrobcům i spotřebitelům. Výrobci s tímto prestižním oceněním prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orien­taci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE