INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Tři pětiny podnikatelů žádají přinejmenším šestiměsíční přípravu na ostrý start elektronizace tržeb. K jednorázové slevě 5000 Kč na dani z příjmu na pořízení a provoz odpovídajícího technického zařízení má výhrady naprostá většina podnikatelů – téměř 84 procent, přičemž téměř polovina respondentů pak výši navrhované slevy považuje za nedostatečnou. Vládou zvolený odvětvový přístup pro postupné zavádění EET schvaluje jen necelá pětina podnikatelů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Hospodářské komory ČR k elektronické evidenci tržeb, do kterého se zapojilo 1100 firem a živnostníků ze všech krajů ČR.

„Dotazovali jsme se na celou řadu technických, finančních, provozních a právních aspektů souvisejících s EET. Z našeho průzkumu nevyplývá zásadní odmítnutí EET. Podnikatelé chovají k EET jako ke každé významné regulatorní změně prostředí, v němž se pohybují, nedůvěru. Principiálně pochybují, zda se nemine svým účinkem. Nicméně téměř polovina postojů není vůči EET a priori nepřátelská,“ vysvětluje výsledky průzkumu prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.

 

Podnikatelé podle průzkumu Hospodářské komory ČR žádají po vyhlášení zákona o EET dostatek času na výběr a odzkoušení vhodného technického řešení. Třetina podnikatelů žádá rok, druhé třetině stačí 6 měsíců. Návrh zákona poslaný vládou do 1. čtení v Poslanecké sněmovně již upustil od nerealistického záměru spustit EET k 1. 1. 2016. Aktuálně navrženou tříměsíční legisvakanci vnímá podnikatelská veřejnost ale jako příliš krátkou.

 

I přestože více než 90 procent firem a podnikatelů uvedlo, že má kupříkladu stálé připojení k internetu a internet aspoň občas používá k podnikání, téměř 60 procent respondentů předpokládá, že bude potřebovat při zprovoznění technického zařízení odbornou pomoc a asistenci. Takřka 42 procent dotazovaných dokonce předpokládá, že bude potřebovat pomoc i při výběru samotného zařízení pro EET.

 

„Ministerstvo financí celou dobu sice hovoří o přínosnosti otevřenosti hardware a software řešení, nicméně podnikatelská veřejnost je velmi zneklidněna. Myslím, že to je výzva pro vládu i samotné ministerstvo financí,“ říká Dlouhý, který podnikatele zároveň ujišťuje, že Hospodářská komora bude i při řešení technických záležitostí podnikatelům oporou.

 

Za různorodý by se dal označit pohled členů Hospodářské komory ČR na subjekty, kterých by se měla povinnost elektronizace tržeb týkat, ale i na to, jak by měla být tato množina subjektů utvářena. Vládou zvolený odvětvový přístup schvaluje jen necelá pětina podnikatelů. Téměř 37 % soudí, že by dělicí čára mezi povinnými a nepovinnými měla vycházet z velikosti byznysu. Na 45 procent  podnikatelů se domnívá, že přechodné výjimky by neměly být vůbec poskytovány a všichni, kteří budou povinni vést elektronickou evidenci, by měli začít evidovat najednou.

 

„Tento názor je razantní. Je ale přirozeně bližší také větším podnikatelům, kteří už dnes provozují elektronické pokladní systémy a kteří se „inovace“ v podobě EET až tolik neobávají,“ říká Dlouhý. Hospodářská komora ČR proto navrhuje, že stát by měl místo nepřehledných výjimek plošně snížit DPH nebo daň z příjmů. Podle prezidenta Hospodářské komory Dlouhého se zavedením EET nabízí, aby stát snížil celkové zatížení práce v zemi. Mimo jiné právě na 27. sněmu Hospodářské komory konaném na konci května v Praze Dlouhý vládu upozornil, že zatížení práce pojistnými odvody je v ČR jedno z nejvyšších ve světě vůbec, a apeloval na vládu, aby podnikla kroky k nápravě.

 

Průzkum Hospodářské komory ČR k EET se realizoval elektronicky od posledního týdne v květnu do první poloviny června. Do průzkumu v členské základně Komory se zapojilo 1100 firem a živnostníků ze všech krajů ČR a všech odvětví – od zpracovatelského průmyslu včetně textilního a strojírenského, přes velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel, až např. po administrativní a podpůrné činnosti, jako je veterinární činnost, právní a daňové poradenství nebo překladatelské služby. Největší zastoupení měli respondenti s ročním obratem do 2 milionů Kč (34,3 %); s 0 až 9 zaměstnanci (56,9 %); s jednou provozovnou (62 %).

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Aktuality

APEK

Češi utráceli v e-shopech miliardy 16. leden 2025

Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o 5 % a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos.

HKCR copy copy copy copy copy copy copy

Průzkum ukazuje potřebu posílit automatizaci a robotizaci 15. leden 2025

S automatizací a robotizací mají zkušenosti téměř dvě třetiny českých firem. Nejvíce ji využívají střední a velké podniky, kde s automatizací a robotizací nemá zkušenost jen malý podíl firem – 21,7 % středních a 11,1 % velkých.

01 3 WPO WS 2025 ElGeneral

České a slovenské obaly září na WorldStar Packaging Awards 2025 14. leden 2025

Ocenění WorldStar Packaging Awards, které je již od roku 1970 symbolem inovace a prestiže v obalovém designu a technologiích, zveřejnilo své letošní vítěze. Z Česka a Slovenska se letos do finálního výběru probojovalo 19 návrhů, přičemž 9 z nich si odnáší ocenění za výjimečné obalové řešení.

USTREDNI FOTO iprosperita

Peugeot se připravuje na elektromobilní boom 7. leden 2025

V Česku už jezdí asi 36 tisíc elektromobilů, přičemž jen loni jich přibylo přibližně 14 tisíc. To je ale teprve začátek! V letošním roce zřejmě nová emisní norma pořádně zamíchá kartami na českém trhu a spustí výrazný nárůst prodeje bezemisních a nízkoemisních vozů.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

Vybíráme z Prosperity

Výrazný nárůst přeshraniční expanze maloobchodních značek

V regionu střední a východní Evropy byl dle nejnovějšího průzkumu společnosti Colliers zaznamenán výrazný nárůst přeshraničních maloobchodních aktivit. Důvodem jsou omezené možnosti růstu na nasycených domácích trzích.

Mají Češi důchod k radosti?

obrízek 1Řada zakladatelů firem řeší, co podniknout v následujících letech. Doba krásných devadesátek je za námi, z nadšených osobností, které vybudovaly businessově silné podniky, odcházejí mnozí na zasloužený odpočinek.

Global Money Week 2025: Odborníci a podnikatelé, zapojte se

global 14Pod patronací národního koordinátora Ministerstva financí a ve spolupráci s národními organizátory yourchance o.p.s. a EFPA ČR se uskuteční celosvětová akce Global Money Week 2025 (GMW) také v rámci celé ČR.

Společenská změna vyžaduje vizi, úsilí a vytrvalost

JMJana Merunková, inspirativní lídr a vizionářka v oblasti finančního vzdělávání a sociálních změn, neohroženě překonává překážky a mění je v příležitosti. Její životní přístup ji dovedl mezi finalisty prestižního ocenění Creative Heroes Award.

Prohřešky na našem talíři

prohreskyChceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny.

Český výrobek roku 2024 přináší prestiž a důvěru

cv roku2024 vlajka SV 2 200dpiOznačení Český výrobek je již 19 let značkou důvěry a dobře slouží výrobcům i spotřebitelům. Výrobci s tímto prestižním oceněním prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orien­taci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE