INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

RP copy copyDoba hýří informacemi, všichni hledáme odpovědi na nejrůznější otázky. Někdy úspěšně, jindy marně. Ptáme se na podstatu toho všeho, co kolem nás krouží, co nás trápí, co si neumíme zatím vysvětlit. Otázky a odpovědi potřebujeme při vedení firmy, při rozhodování o smysluplném investování, při snaze o šťastný život plný zdraví a výkonnosti. A k našim jistotám patří i správné odpovědi. Ony nás posléze vedou k dobrým skutkům, ke konání prospěšných kroků, ať se to týká nás samotných, nebo věcí celospolečenských.

Prof. Ing. Růžena Petříková, CSc., osobnost akademické obce, významný pedagog, která se celoživotně zabývá fenomenálním pojmem kvalita, měla možnost recenzovat novou knihu PhDr. Karla Červeného, MSc., MBA, DBA, experta na rozvoj kreativity a inovativního myšlení, s názvem Synergie. O jejím pojetí, obsahu, významu nejen pro lidi z businessu hovořila několikrát v superlativech. Proč? O tom je následující rozhovor:

Měla jste možnost recenzovat připravovanou knihu Karla Červeného s názvem Synergie. A já vím, že vás tato práce nadchla...

Kniha mne nadchla zejména pro svoji komplexnost, a pak také pro tu maximální snahu a touhu autora najít odpověď na zdánlivě prostou otázku, kterou si položil hned v úvodu Proč se věci dějí tak, jak se dějí? A propos, otázka se objevuje v podtextu titulu knihy a přiznejme si, kdo si ji v průběhu života, v nějaké z mnoha možných variant, nepoložil? Já osobně mnohokrát. A nemohu ani dnes říci, že mám v tomto směru absolutně jasno... Proto jednoznačně doporučuji se s texty seznámit a pozorně hledat odpovědi na ty své konkrétní otázky.

Synergie je dnes velké téma, ukazuje, jak dokážeme pracovat například s informacemi a jak se tato schopnost promítá do praxe. Proč vás právě ono tolik zaujalo?

Máte absolutní pravdu v tom, že synergie, sdílení, spolupráce byly, v současnosti stále zůstávají a ještě dlouho budou významnými tématy. V knize budou mít zájemci možnost nejen se postupně seznámit se širokou paletou zásad, charakteristik, principů synergií, jejich vzájemných vztahů a souvislostí tak, aby je mohli přinejmenším následně pochopit. Pevně však věřím, že některé z nich budou rovněž umět uchopit a využít nejen ve své každodenní manažerské a podnikatelské praxi, ale i ve svém osobním životě. K tomu zcela jistě dopomůže řada příkladů, které publikaci charakterizují.

Prolínání dovedností, schopností, možností, analýza a syntéza toho všeho, co nás obklopuje a ovlivňuje, to by mělo patřit do činnosti všech manažerů i podnikatelů. Géniové se s těmito atributy rodí, ostatní se to asi musí naučit. Je to tak?

Rámcově je možné s tímto tvrzením souhlasit, sama publikace ostatně tuto pravdu dokládá, když se objevuje v řadě odkazů děl jak současných, tak již nežijících autorů (často géniů, jak je nazýváte) v její historické podobě. Zde nám toto „poznání“ autor navíc nabízí ve velmi komplexní, integrované podobě, vše často doplněno praktickými příklady, ověřenými ať už vlastní, či jinými autory doporučenou zkušeností. Takže ano, chcete-li získat ucelené povědomí a proniknout hlouběji do světa synergií, může vám v tomto vašem snažení publikace v mnoha směrech pomoci.

knihawebUmět pružně vyhodnocovat dané situace je dnes velmi důležité. Vypovídá o talentovanosti lídrů, přizpůsobivosti, bystrosti, jež dnešní dynamický svět tolik potřebuje. Jsou k tomu nutné určité zkušenosti, nebo to dokážou i velmi mladí lidé?

Bystrost, dynamika, kreativita a rychlý tah na branku je přece v současnosti vlastní i řadě mladých lidí. Proto na mnoha místech autor oslovuje zejména právě je, kteří ještě ne zcela pochopili význam a roli premis, jako jsou synergie, sdílení, kolegialita, spolupráce. Nemohu na tomto místě proto nevzpomenout geniálního podnikatele Tomáše Baťu, který viděl řešení vzniklých problémů vždy velmi jednoduše a elegantně – totiž právě ve spolupráci, kterou často doporučoval dokonce jako moderní a účinnou reakci globální hyperkonkurenci. Stejně jako on i každý současný manažer a podnikatel, obdařený zdravým selským rozumem, vnímá spolupráci a sdílení jako základ úspěšného podnikání, nikoliv systém státních podpor a dotací.

Autor zmiňovaného díla vystupuje jako multioborová osobnost. Co chtěl touto prací především zdůraznit?

Na tuto otázku nelze z žádného úhlu pohledu odpovědět několika větami. Zde bych proto chtěla čtenáře odkázat zejména na závěrečnou kapitolu, která je věnována, a to doslova „událostem budoucím“. Opět společně s řadou historických osobností autor odpovídá na to, jaká nás čeká budoucnost.
Tuto kapitolu, která navazuje na události z minulosti a současnosti, bych označila slovy jednoho moudrého kolegy jednoznačně jako velmi sličnou a čtivou, ostatně jako je vlastně celá kniha. Mnoho sdělených myšlenek však vyžaduje reflexi, zamyšlení a velmi, velmi pozorné a pozvolné vstřebávání sdělených faktů.

Jakou roli v synergickém hodnocení skutečností bude hrát zdravý selský rozum, intuice, i vědomí, že se vše kolem nás rychle mění? Bude umět člověk v takovém prostředí vůbec fungovat?

Se všemi výše uvedenými pojmy se čtenář bude mít možnost setkat v publikaci opakovaně, tzv. na každém kroku. Dovolím si opět poukázat zejména na některé ze závěrečných kapitol, které se těmto souvisejícím oblastem věnují. Vše se mění, a my budeme muset postupně měnit i sebe sama, tak, abychom uměli trvale přijímat stále nové výzvy, nová pravidla, razit nové cesty, jednoduše řečeno, abychom mohli v tomto prostředí nejen fungovat, ale být úspěšnými.

V této souvislosti mne napadá, zda roky příští nebudou fandit více ženám, protože právě ony na základě svého biologického nastavení oproti mužům vynikají kreativitou, vysokým pudem sebezáchovy, přirozenou schopností okamžitě řešit, co je nezbytné...

Nemyslím si to, i když se to vzhledem k tomu vámi zmiňovanému biologickému nastavení nabízí. Žena, muž ani věk dle mého názoru nejsou kategorie, které by konkrétně označovaly schopnosti či dovednosti jednotlivců. Ještě jsem kupříkladu dosud neslyšela, že by některá žena řekla, že chce být v čele podniku, radnice, univerzity, statutárního města či kraje jen proto, že je žena, některý senior protože je nejstarší...

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Aktuality

IMG 2372 web

Nejen e-commerce čekají v roce 2025 nástrahy 20. prosinec 2024

Svět businessu se radikálně mění. Svůj podíl na tom mají velcí globální hráči, kteří se mohou směle považovat za lídry inovací. Jak jsou na tom ale české firmy ze segmentu SME? To je otázka, kterou se v JPF Czech intenzivně zabýváme, protože právě takové společnosti tvoří většinu našich klientů v oblasti executive interim managementu. Zdá se, že rok 2025 jim nejspíš moc neulehčí. Klíčové výzvy z letoška naberou na naléhavosti.

daktela

Vánoční žně obchodníků začaly. V čem chybují? 20. prosinec 2024

Před Vánoci firmy masivně investují do marketingu, aby získaly co nejvíce objednávek a zvýšily prodeje. Opomíjejí ovšem důležitost komunikace se zákazníky v procesu nákupního rozhodování a zpracování objednávek.

Kufr auta plný dárků od zákazníků a zaměstnanců makro ČR zamířil do Domova pro seniory v Berouně

Tisíc dárků pod Vánočním stromem přání 19. prosinec 2024

Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.

foto software

Aby vám software nekradl čas a peníze 18. prosinec 2024

Nejcennější veličinou se stává čas. Ať jde o ten, který věnujeme sami sobě, nebo práci ve firmě. Ne vždy s ním ale umíme dobře hospodařit. Někdy jím doslova plýtváme. A pak nedokážemě stihnout další úkoly. A jak známo, čas jsou peníze. Odborníci se shodnou, že není nic horšího, než doplácet na stará softwarová řešení, která zaměstnancům jen přidělávají práci, zdržují a neodpovídají potřebám daného provozu. O čas okrádají, berou lidem trpělivost, pohodu i výkon.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

Vybíráme z Prosperity

Společenská změna vyžaduje vizi, úsilí a vytrvalost

JMJana Merunková, inspirativní lídr a vizionářka v oblasti finančního vzdělávání a sociálních změn, neohroženě překonává překážky a mění je v příležitosti. Její životní přístup ji dovedl mezi finalisty prestižního ocenění Creative Heroes Award.

Úspěchy českého výzkumu i 15 let Technologické agentury ČR

uspechyTechnologická agentura ČR v listopadu již po dvanácté ocenila nejlepší projekty aplikovaného výzkumu za uplynulý rok. Celý Den TA ČR 2024 zastřešilo téma 15 let TA ČR, a tak se k oslavám českého aplikovaného výzkumu přidala ještě oslava tohoto významného jubilea Agentury.

Prohřešky na našem talíři

prohreskyChceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny.

Český výrobek roku 2024 přináší prestiž a důvěru

cv roku2024 vlajka SV 2 200dpiOznačení Český výrobek je již 19 let značkou důvěry a dobře slouží výrobcům i spotřebitelům. Výrobci s tímto prestižním oceněním prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orien­taci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná.

Známe nejen vítěze soutěže Ambasador kvality České republiky

1 Ambasador kvality 2024 cez as jaderna divize DSC 1997Ocenění Ambasador kvality ČR v podnikatelském sektoru získala společnost ČEZ a.s., divize jaderné energetiky, ve veřejném sektoru si titul odnáší Ministerstvo práce a sociálních věcí.

Co jsou dodatková ochranná osvědčení

budova UPV 2Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE