Všechno je naprodej. I dobrá pověst se dá koupit. Alespoň to tvrdí ti, kdo nabízejí, že na internet umístí kladné hodnocení služby, kterou nabízíte. Například si můžete objednat recenze, které vyjádří spokojenost hostů s vaší restaurací. Je pravda, že mnoho lidí se dnes rozhoduje na základě zkušeností, jež na webech vyjadřují ostatní. Ale i ty je třeba brát s rezervou. Například právě u pohostinských služeb může jednomu vyhovovat co jinému vadí, ať je to kuchyně nebo obsluha, poloha, štamgasti a podobně. Motoristé, kteří se často stravují mimo domov, mívají obvykle přehled o tom, kde se mohou dobře a levně najíst. Výbornou reklamou bývá také větší množství automobilů na parkovištích u hospod, zvláště v době obědů. Ale i tady platí, že přeplněná a hlučná místnost, kde koukají, abyste příliš dlouho u stolu nevysedávali, nemusí vyhovovat každému. Není nad vlastní zkušenost! Pokud to jen jde, držel bych se této zásady ve skutečním i virtuálním prostředí, ať si druhý říká a píše, co chce.
Politici přišli se skvělým nápadem zkrátit lidem pracovní dobu. Čekali, že jim to přinese tolik potřebné volební preference a nic je to nebude stát. Jenže narazili na nepochopení. Jen 18 procent firem na tento návrh odpovědělo, že jim nevadí. Ostatním by to v době, kdy sehnat další zaměstnance na pacovním trhu je téměř nemožné, přineslo větší či menší problém. Zvýšením produktivity práce by to řešit nešlo, roboti připravení zaskočit za lidský faktor rovněž nejsou k dispozici. A samotní pracovníci rovněž nejsou nadšeni z toho, že by se jim zkrátila mzda. Zdá se, že Česká republika ještě není na 35 hodinový týden připravena. Jedině, že by navrhovatelé přišli s nějakým převratným nápadem, o němž by dokázali společnost přesvědčit. Nechme se překvapit.
Za kvalitu jsme obvykle ochotni si připlatit. Ale ne vždy platí, že co je levné, nestojí za nic – a naopak. Odborný časopis CZ TEST si vzal loni na mušku snídaňové cerálie, které si oblíbili zejména děti a mladí lidé. Porota prozkoumala jedenáct vzorků, ochutnala a stanovila pořadí od nejlepšího po nejhorší. A světe div se, zvítězil „otloukánek“! Nejlepší známku za senzorické hodnocení 1,7 dostal výrobek s názvem Clever – Obilné klíčky s kakaem a s přídavkem vitamínů a minerálních látek. Hodnotitelům připadal na první pohled atraktivní vzhled a pochvalovali si chuť a příjemnost textury. A to prosím vítěz bojoval se soupeři, z nichž někteří byli až čtyřnásobně dražší. Co z toho plyne? Cena nebývá nejdůležitějším kriteriem. Vyzkoušejte sami, co se vám líbí a nejvíc chutná! Jen na vás záleží, zda budete s nakoupeným zbožím spokojeni či nikoli.
Za kvalitu jsme obvykle ochotni si připlatit. Ale ne vždy platí, že co je levné, nestojí za nic – a naopak. Odborný časopis CZ TEST si vzal loni na mušku snídaňové cerálie, které si oblíbili zejména děti a mladí lidé. Porota prozkoumala jedenáct vzorků, ochutnala a stanovila pořadí od nejlepšího po nejhorší. A světe div se, zvítězil „otloukánek“! Nejlepší známku za senzorické hodnocení 1,7 dostal výrobek s názvem Clever – Obilné klíčky s kakaem a s přídavkem vitamínů a minerálních látek. Hodnotitelům připadal na první pohled atraktivní vzhled a pochvalovali si chuť a příjemnost textury. A to prosím vítěz bojoval se soupeři, z nichž někteří byli až čtyřnásobně dražší. Co z toho plyne? Cena nebývá nejdůležitějším kriteriem. Vyzkoušejte sami, co se vám líbí a nejvíc chutná! Jen na vás záleží, zda budete s nakoupeným zbožím spokojeni či nikoli.
Každá čtvrtá domácnost v zimě při vytápění šetří. Musí z ekonomických důvodů snižovat teplotu v některých místnostech. Nejčastěji ji Češi udržují mezi 21 a 22 stupni Celsia. Takové výsledky přinesl nedávný výzkum agentury STEM. Kdybychom sledovali, jak jsme topili dříve a nyní, zřejmě bychom došli k poznání, že se uskromňujeme stále víc spolu s tím, jak rostou ceny energií. Na tom nevidím nic špatného, naopak. Kdo doma přetápí, velmi snadno zchoulostiví a venku obvykle nastydne. Výkyvy teplot bývají nebezpečné, a to člověk nemusí být zrovna kardiak. A už vůbec nemluvím o ekologickém hledisku. Zdroje nemáme neomezené a přetápět si sotva můžeme dlouhodobě dovolit. Jak příjemně se budete cítit, to nezáleží jen na teplotě okolí, ale i na našich zvycích a požadavcích. Proč chodit doma "nahý" a přispívat ke globálního oteplování?
Vláda premiéra Andreje Babiše se chová nestandardně. Dívá se prognosticky do příštího roku a vidí tam problém. Hospodářský růst zpomalí, možná se úplně zastaví, zřejmě se sníží rozpočtové příjmy a bude méně peněz na rozdávání. Dříve by si toho ministři všimli až s „křížkem po funuse“ a odbyli by to ujištěním, že zdroje jsou. Tedy ne vlastní, ale k vypůjčení. Naštěstí po dlouhé době se Babišův kabinet chce chovat odpovědně a natáhnout se, jak stačí postel. Hledají se rezervy, kde by se našly miliardy korun, a aby to nikoho moc nebolelo. Avšak s tím bude potíž, protože nelze jen přehazovat peníze z jedné kapsy do druhé a tvrdit, že se nic neděje. Na ráně jsou pracovní místa v administrativě. Jakou rychlostí dříve přibývala, tak rychle by měla ubývat. A doufejme, že s tím i nepotřebná úřední agenda. O slevy na dopravě možná přijdou i studenti a důchodci. Bude to trochu bolet, ale vždy je lepší bolestivý řez než čekat, že se choroba nějak vyléčí sama.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...