INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Slovo ke dni

6. únor 2018

Nejsem staromilec a nelpím na dávných pořádcích. Ani nepodléhám názorům věčných stěžovatelů. Beru věci tak, jak jsou. Potěšila mne dvacetiminutovka na pražském vlakovém nádraží v Klánovicích. Chystám se totiž na výlet do lázní a ráda bych měla vše připraveno dopředu, abych okusila i to, jak chutná nespěchat, nezapomenout, nezmatkovat... V procesu příprav jsem také zavítala na jmenované nádraží, abych zakoupila jízdenky s místenkami tam i zpět, a to pro dva účastníky zájezdu. Pravda, vyřízení trvalo nějakou chvíli, ujel mi mezi tím jeden spoj do centra, zato jsem si tu chvíli parádně užila. Nemusela jsem nic hledat na internetu, podřizovat osobní strategii digitálnímu světu. Mohla jsem bez ostychu vysvětlit, kdy a kam chci jet, kolik nás bude. Mohla jsem se tváří v tvář zeptat a dostat odpověď. Na konci mi paní pokladní popřála krásnou cestu, a kdyby náhodou přišla nějaká chřipka, klidně že mohu jízdenky stornovat a pořídit na další termín. A pak, že si lidé dnes nemají co říci...

2. únor 2018

Digitalizace tluče na dveře a nevyhýbá se vůbec ničemu a nikomu. Nemůže proto překvapit, že proniká i do restauračních a ubytovacích zařízení. Zatím se jedná jen o propojení jednotlivých operací prostřednictví wi-fi, ukládání informací do cloudu a vzdálený přístup k nim s možností správy. Objednat si dnes už můžete v tabletu nebo mobilu z pohodlí domova. Ale tohle je teprve nesmělý začátek. Elektronická evindence tržeb umožňuje v hospodách digitalizaci vyššího stupně. A brzy se dočkáme i 3D tisku jídla. Bude prý připraveno hostovi přesně na míru, ať už se týká chuťových, výživových, vzhledových, rozměrových a dalších vlastností. Těšíte se na gastronomii budoucnosti? Tak dobrou chuť! 

25. leden 2018

Mezi nejšpinavější věci nepatří jen peníze, ale i nákupní vozíky. Proto Kaufland přichází s vítanou iniciativou. Zákazníci si mohou díky instalovaného čisticímu automatu své ruce otřít hygienickým ubrouskem a teprve pak sahat na držadla a zboží. Nejde o nic světoborného, je to o normální výchově. A výsledky za uplynulé čtvrt století už vidíme na kažkém kroku. Stále méně lidí se hrabe v prodejnách neumytýma rukama v pečivu nebo ovoci, děti se zablácenými botami se už nevozí s nákupem ve vozíku, k dispozici jsou všude jednorázové plastové rukavice. V době viróz a zvýšeného výskytu nejrůznějších bacilů si návštěvník obchodního střediska snadno infekci přinese domů, proto pozornost zvýšené hygieně se musí ocenit.Pavel Kačer

18. leden 2018

Nízké daně, které před volbami slíbil a nakonec prosadil prezident USA Donald Trump, přinášejí ovoce. Americké společnosti se začínají vracet domů. Naposledy to ohlásila firma Apple, inovativní výrobce smartphonů, tabletů a notebooků. Postaví nový firemní kampus a během příštích pěti let dá práci 20 tisícům Američanů. Kromě toho převede do Spojených států podstatnou část svých hotovostních rezerv. Apple není jediný z technologických gigantů, kteří přehodnotili své plány a začali hrát na vlasteneckou strunu. Nejde tady ale o falešný patriotizmus, jde o ekonomické uvažování. Ono se jim to vyplatí. Neúměrně vysoká daňová zátěž neprospívá nikomu, nejméně pak těm, v jejichž zájmu je údajně nutné daně zvyšovat.Pavel Kačer

10. leden 2018

Největší on-line obchod Alza otvírá prodejnu budoucnosti. Nebude v ní žádný personál. Přesto obslouží denně až tisíc zákazníků. Není třeba se ptát, co s volnými prodavači. Žádní nejsou, respektive spousta pracovníků chybí ve všech oborech. Na otázku, zda čtvrtá průmyslová (digitální) revoluce nepřipraví člověka o práci, nám Alza dává jasnou odpověď. Ještě by mě zajímalo, zda prodejny bez živé obsluhy budou moci mít otevřeno i o svátcích. Vsadím se, že ne, i když uzavření prodejen zdůvodňovali poslanci snahou dát zaměstnancům v obchodě alespoň někdy volno. Ale to byla jen výmluva, že?Pavel Kačer

2. leden 2018

Nejrychleji rostoucí měna v loňském roce – bitcoin – není výtvorem žádné banky ani státu. Proto její hodnota v loňském roce přímo raketově stoupala. Jak známo, jedná se o počítačovou kryptoměnu, již nelze na rotačce tisknout do nekonečna. Vznikla právě proto jako reakce na tzv. kvantitativní uvolňování, naprosto zběsilé vydávání dolarů, eur a dalších peněz do oběhu. To s bitcoinem jednoduše nejde. Nemá smysl, abychom všichni nakupovali bitcoiny, které si drží, případně zvyšují, svou reálnou hodnotu, a tím se snažili ochránit své úspory. Přáli bychom si, aby centrální banky nedělaly s našimi penězi podivné experimenty a vrátily se k obvyklé emisní praxi. Věřme, že rok 2018 bude znamenat návrat k rozumu a místo uvolňování budeme svědky utahování měnové politiky. Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3